»Madžarska 2018 – v zakulisju demokracije« (HUN, POR)
IntimniKino.GT22 (Eszter Hajdu, 2018, 82 minut)
Madžarska režiserka Eszter Hajdu je v dokumentarnem filmu Madžarska 2018 – v zakulisju demokracije spremljala predlansko volilno kampanjo, po kateri je stranka Fidesz pod vodstvom Viktorja Orbana slavila visoko zmago in si zagotovila popolno nadvlado v madžarskem parlamentu. Vsebinsko popolnoma prazna predvolilna debata je temeljila predvsem na širjenju sovraštva in strahu. Medtem ko je vladajoča stran strašila pred begunci, Evropsko unijo in židovsko zaroto, se je levo-sredinsko usmerjena opozicija z nekdanjim premierjem Ferencem Gyurcsányjem na čelu na začetku še trudila odpirati vprašanja zdravstva in naraščajoče revščine, a je tudi sama skozi kampanjo govorila vedno bolj proti in širila strah – v tem primeru proti Orbanu in Fideszu. Da lahko v takšnem kazanju mišic zmaga predvsem politika sovraštva in strahu, so jasno pokazali rezultati volitev. Opozicija pa že v osnovi ni imela veliko možnosti, saj si je Orban podredil večino madžarskih medijev, ki so volivcem neprestano servirali njegovo strupeno retoriko. Zaradi tega vpliva je velik del filmske ekipe, ki je na skrivaj snemal predvolilne shode in govore predstavnikov Fidesza, želel ostati anonimen, da ne bi izgubil služb in se znašel v nemilosti skrajnih desničarjev. Avtorica, ki zdaj deluje in živi na Portugalskem, pa je na svoj madžarski naslov začela prejemati pisemske grožnje in žalitve. Filmu bo sledil pogovor z Eszter Hajdu in okrogla miza na temo umetnosti v avtoritarnem režimu.
Okrogla miza: Umetnost v avtoritarnem režimu (SLO, HUN) / IntimniKino.GT22
Na primeru Madžarske, ki pod vladavino Viktorja Orbana in njegove skrajno desničarske stranke Fidesz živi v vedno hujšem avtoritarnem primežu, se bomo z gosti iz Budimpešte in Slovenije spraševali, kako lahko v takšnem režimu deluje umetnost. Številni umetniki in umetniške institucije na Madžarskem, predvsem v prestolnici, so se namreč zaradi kritičnih pogledov na vladajočo politiko podobno kot mediji in nevladne organizacije znašli v nemilosti oblasti: ostali so brez financiranja, služb in naročil; ter s tem tudi brez velikega dela prostora za izražanje in delovanje. Kako se na takšno politično zaostritev lahko odzoveta umetnik ali umetnica? Kaj avtoritarna politika pomeni za njihovo ustvarjanje? In kako se temu zoperstaviti? Skozi diskusijo se bomo seznanili s stanjem na Madžarskem in skušali najti odgovor na ta in podobna vprašanja, ki postajajo vedno bolj aktualna tudi v Sloveniji – pod vlado, ki odkrito simpatizira z Orbanovimi pogledi in se pod njegovim pokroviteljstvom poslužuje tudi podobnih mehanizmov zapiranja javnega prostora in zatiranja kritičnih glasov.
»Fokus Budimpešta 1.del« / multimedijska predstava / HekLabGT22 /
HekLabGT22 pripravlja vizualno-zvočne variacije na temo Budimpešte z vzpostavljenim audio-video Inštrument, ki obiskovalce popelje v svet pozitivne transformacije informacij, realnosti in sedanjosti in ga sestavljajo kamere, senzorji, mikrofoni ter neskončen vir človeške ustvarjalnosti.
Caffe Budapest / doživetje ulične prehrane / kuhinjaGT22 /
Je skupnostni obrok pripravljen v sodelovanju z mariborčani-kami madžarskih korenin, njihovimi recepti za jedi in pijače in ostalimi gosti ter publiko.